Adótanácsadás online ingyenesen

Adótanácsadás ingyenesen online magánszemélyeknek az interneten. Ezen ingyenes adotanacsadas fórum szolgáltatásunkkal kifejezetten magánszemélyek és munkavállalók életét könnyítjük meg. (De szívesen adunk tanácsot pl: google play adózás vagy ebay adózás  vagy upwork adózás témakörében is.)

Az online adótanácsadás  / adózási tanácsadás menete:

1, Regisztráció ide kattintva vagy a bal oldalon található “Bejelentkezés / Regisztráció” vagy “További lehetőségek” segítségével.

2, Regisztráció után bejelentkezés és a megfelelő “Fórum” menüben hozzászólást írva lehet kérdezni.

<?php comment_form(); ?>

Kérjük, hogy itt csak magánszemélyek adózásával kapcsolatos általános jellegű kérdéseket tegyen fel! (SZJA – személyi jövedelemadó, TB – társadalombiztosítás, EHO – egészségügyi hozzájárulás illetőleg illeték témában.)

Ingyenes adótanácsadás szolgáltatásunk célja, hogy online segítséget nyújtson Önnek az esetlegesen felmerülő személyi jövedelemadóval, társadalombiztosítással, egészségügyi hozzájárulással illetőleg illetékkel kapcsolatos kérdésekben. (Ha úgy érezzük a kérdése túlmutat az ingyenes tanácsadás határán felvesszük Önnel a kapcsolatot.)

Amennyiben privát vagy általánosan nem megfogalmazható kérdése lenne kérjük érdeklődjön szolgáltatásunk iránt, ezen linkre kattintva kérhet további tájékoztatást vagy árajánlatot személyes illetőleg online tanácsadásunkkal kapcsolatban.

Adótanácsadás online ingyenesen magánszemélyeknek az interneten adótanácsadás Budapest örökölt ingatlan eladása utáni adózás 2020, ingatlan eladás utáni adózás 2020, albérlet adózás 2020, öröklés utáni adózás

adótanácsadás budapest , adotanacsadas adózási tanácsadás adótanácsadás

Visszajelzés
654 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

Kedves Sági doktor!
Véleményét szeretném kérni.2017 szepterembétől ez év Február 25ig lakásom nagyobbik szobáját kiadtam 2 fő bérlőnek.Ez idő alatt másik szobában testvérem párjával szívességi lakáshasználóként is a lakásban élt.Eddig mint jövedelem, a NAV felé nem lett bejelentve.A bérlőkkel lakásbérleti szerződést kötöttünk amiben a konkrét bérleti díj szerepel +rezsi hányad (rezsi költség konkrétan nincs megjelölve). A bérleti díjak átvételéről átvételi elismervény nem készült. A befizetett számlákról igazolások megvannak.
Kérdésem hogy ezek alapján betudom e jelenteni a NAV felé így utólag?

Kedves Sagi Doktor!

Egy egyszeru EU-magyar adozashoz kapcsolodo kerdesem lenne, amire nem lattam precedenst a forumban.

Az esetem a kovetkezo: iden februar kozepetol nem csak magyar, hanem egy cseh (=EUs) munkaltatom is van reszmunkaidoben.
A ket munkaltato fuggetlen egymastol, azaz ez nem kikuldetesnek szamit a tevekenyseg.
Mivel nincs kettos adozas, ezert a cseh munka utani adot Csehorszagban fizetem.
Az egeszsegugyi, nyugdij, stb jarulek befizetesi helyerol mar megkaptam az
A1 igazolast az OEP-tol, hogy Magyarorszag fele kell befizetnem a cseh
munka utan (mondjuk csak 6 honapra adtak ki az engedelyt).

Egy ismeros konyvelo azt mondta, hogy innen minden sinen van, a cseh
NAV megkapja a cseh munkaltatomtol az A1 igazolasomat es innen kezdve
majd a cseh NAV kozvetlenul kuldi a megfelelo osszeget a magyar
NAVnak. Egy idealis vilagban ez lehetne is ilyen egyszeru es
kenyelmes, de a valosag egesz mas.
A fo problemam, hogy a cseh munkaltatom mindenkeppen havonta
*kozvetlenul* a cseh NAV bevonasa nelkul szeretne utalni a magyar
NAV-nak az egeszsegugyi jellegu hozzajarulasokat, szerintuk ez elvileg
lehetseges az EU-ban, de semmi konkretumot nem tudnak.

Utananezve a NAV honlapon van lehetoseg a havi szintu bejelentesre:
1808 es 1808INT bevallasok.
Az elobbi utmutatoja bar nagyon hosszu nekem meg igy sem egyertelmu,
hogy ez ram alkalmazando.
Az utobbi, INT, nyomtatvany mar szimpatikusan rovidebb, de azt mintha
csak abban az esetben lehetne alkalmazni ha a munkaltato cegszeruen
kulfoldi (=nincs M.o-n bejegyezve), de a munkavegzes de facto M.o-n
tortenik?
(Az en esetem reszben mas: a munkaltatom tenyleg kulfoldi, de a
munkavegzes is kulfoldon tortenik es igy adot nem kell fizetnem, mig a
sztenderd esetben igen).

Tudnal abban esetleg segiteni, hogy kitol-hogyan lehetne kideriteni a
lenyeget az esetemben? Vagy legalabbis 1808/1808INT/egyeb
formanyomtatvanyt kell alkalmazni az esetemben?

Elore is koszonom segitseget!

bg

Tisztelt dr. Sági István!

Érdeklődöm, hogy adószámos magánszemélyként fizikai közérzetjavító szolgáltatás esetén, alanyi áfamentes keretben kell-e pénztárgép vagy elég nyugtát adnom? Vagy mindenkinek számlát kell kiállítanom?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Dr. Sági István!
Köszönöm, hogy válaszolt.
üdvözlettel: Bene A. Zsolt

Kedves Dr. Sagi Istvan!
Elnezest csak ekezetek nelkul tudok irni.
A segitseget szeretnem kerni lakas eladas es lakas vasarlassal kapcsolatban.
2015 ben orokoltem egy lakast edesanyamtol, amit a kozjegyzo a hatarozatban, 11 200 000 ft ra ertekelt.
2017 ben eladtam az Otthon Centrum segitsegevel, akinek a kozvetitesi dija 900 000 ft volt, 17 500 000 ft ert.
2017 ben vasaroltam is egy joval kisebb lakast, 13 700 000 ft ert.
A testveremet es az ismerosoket megkerdeztem, es azt mondtak, hogy a 17 500 000 ft. es a 13 700 000 ft. kozotti kulonbozetet kell alapul venni az ado kiszamitasahoz, hiszen tenylegesen ezzel az osszeggel rendelkeztem.
De en voltam a NAV. ugyfelszolgalatan is, es ott meg azt mondtak, hogy
a 11 200 000 ft. amit a kozjegyzo allapitott meg, es az eladasi ar, azaz a 17 500 000 ft. kulonbozetet kell alapnak venni az ado kiszamitasahoz.
De ekkor egy olyan osszeg jon ki, ami nem felel meg a valosagnak, hiszen ekkora osszeggel nem rendelkeztem.
A kiszamitashoz is ket variaciot hallottam.
Az egyik szerint a kulonbozet 4% at kell befizetni, a masik szerint a kulonbozet 90% at kell alapul venni, mert ket ev telt az orokseg es az eladas kozott, es annak 15% at kell befizetni.
A lakasvasarlasi illetekkel kapcsolatban is ket variaciot hallottam.
Ugyanis meg mindig nem kaptam sem levelet sem csekket.
Az egyik szerint mivel egy even belul volt az eladas es a vetel, ezert nem kell illeteket fizetni.
A masik szerint az eledasi ar es a veteli ar kulonbozetet kell alapul venni, es ha egy even belul tortent az eladas es a vetel, akkor a kulonbozet 4% at kell befizetni.
Elore is koszonom a segitseget.
Udvozlettel: Bene A. Zsolt

Tisztelt Adószakértő!

Alkalmazotti munkaviszonyom január 12-én megszűnt, de az elbocsájtó cég szeretné, ha tanácsadó partnerként továbbra is a rendelkezésükre állnék. A kérdéses cég Angliában van bejegyezve és egy Consultancy Sevice Agreement mintát küldtek nekem, melyben a meghatározott órabér mellett az adót és egyéb járulékokat magamnak kell fizetnem. Ez a szerződés kb. 2-3 hónapig lesz érvényben, közben mellette keresek alkalmazotti munkát Magyarországon.
A kérdésem az lenne, hogy mivel angliai céggel fogok szerződésben állni, hogyan kell az adózást megoldanom? Az angol adókulcs vagy a magyar szerint?
(A cég fog számlát kiállítani nekem, nem vagyok egyéni vállalkozó, illetve semmi ehhez hasonló).

Válaszukat előre is köszönöm!

Tisztelt Adószakértő!
Azt szeretném kérdezni, hogy ha a megbízó a 2017 novemberi és decemberi megbízási díjat 2018 januárjában fizeti ki, akkor melyik adózási évet kell figyelembe venni? Köszönöm a segítséget.

Tisztelt Adószakértő!

KIZÁRÓLAG Interneten szeretnék AMERIKAI MAGÁNSZEMÉLYEKNEK digitális grafikát készíteni, amit PayPalon fizetnének ki onnan pedig menne a Magyarországi bankszámlámra, KATA lenne a legjobb út EV-ként? (Ha esetleg tud jobbat utat szívesen meghallgatom!) Bármit befolyásol az, hogy a megrendelőim amerikai magánszemélyek? (ÁFA mentességgel szeretném csinálni), Nem ütköznék semmi problémába az Amerikai állammal csak magarországon kéne befizetnem a KATA utána dolgokat? (100%-ban digitális “árú”-ra egyáltalán létezik ÁFA?)

Segítségét előre is köszönöm!

Tisztelt Adószakértő!

Külföldi munkavállalás és TB ügyben szeretném kérni a segítségét.
Magyarországi munkahelyem megszűnése után csekkes befizetést igényeltem társadalom biztosításra.
Idő közben lehetőséget kaptam, hogy kijussak külföldre, ami sikeresen végbe is ment.
A kérdésem:
-Külföldi munkavállaló lettem, hogyan igazoljam Magyarország felé, hogy a jövedelmemből levonódik az itteni “TB”, valamint merre? (NAV, OEP)
-Igazolásaimat milyen formanyomtatványon kell bemutatnom?
-Milyen következményekkel jár a késedelmes bejelentés?
-TAJ számomat szeretném ideiglenesen felfüggeszteni, hogyan lesz lehetőségem vissza kerülni majd a rendszerbe hazamenetelkor?

Kiegészítésként írom, hogy nem letelepedni szeretnék külföldön, tehát nem szeretném elveszteni/leadni a magyar okmányaim.
Írország, Uniós tagállam.

Segítségét előre is köszönöm!

                                businessandlawkft