Adótanácsadás online ingyenesen

Adótanácsadás ingyenesen online magánszemélyeknek az interneten. Ezen ingyenes adotanacsadas fórum szolgáltatásunkkal kifejezetten magánszemélyek és munkavállalók életét könnyítjük meg. (De szívesen adunk tanácsot pl: google play adózás vagy ebay adózás  vagy upwork adózás témakörében is.)

Az online adótanácsadás  / adózási tanácsadás menete:

1, Regisztráció ide kattintva vagy a bal oldalon található “Bejelentkezés / Regisztráció” vagy “További lehetőségek” segítségével.

2, Regisztráció után bejelentkezés és a megfelelő “Fórum” menüben hozzászólást írva lehet kérdezni.

<?php comment_form(); ?>

Kérjük, hogy itt csak magánszemélyek adózásával kapcsolatos általános jellegű kérdéseket tegyen fel! (SZJA – személyi jövedelemadó, TB – társadalombiztosítás, EHO – egészségügyi hozzájárulás illetőleg illeték témában.)

Ingyenes adótanácsadás szolgáltatásunk célja, hogy online segítséget nyújtson Önnek az esetlegesen felmerülő személyi jövedelemadóval, társadalombiztosítással, egészségügyi hozzájárulással illetőleg illetékkel kapcsolatos kérdésekben. (Ha úgy érezzük a kérdése túlmutat az ingyenes tanácsadás határán felvesszük Önnel a kapcsolatot.)

Amennyiben privát vagy általánosan nem megfogalmazható kérdése lenne kérjük érdeklődjön szolgáltatásunk iránt, ezen linkre kattintva kérhet további tájékoztatást vagy árajánlatot személyes illetőleg online tanácsadásunkkal kapcsolatban.

Adótanácsadás online ingyenesen magánszemélyeknek az interneten adótanácsadás Budapest örökölt ingatlan eladása utáni adózás 2020, ingatlan eladás utáni adózás 2020, albérlet adózás 2020, öröklés utáni adózás

adótanácsadás budapest , adotanacsadas adózási tanácsadás adótanácsadás

Visszajelzés
654 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

Tisztelt Hölgyem / Uram!
Abban kérném segítségét, hogy ingatlan (nem lakás) 2014-ben történt értékesítéséből származó jövedelem SZJA számításánál mi a teendő akkor, ha a rajta álló építmény bővítésének költségeiről nincs semmilyen számla? Az ingatlan 2001-ben került birtokba (örökléssel), az említett fejlesztést követően 2013. januárban lett jogerős a használatba vételi engedély. A NAV honlapján talált tájékoztató szerint a szerzés értéke a számlával igazolható költségek összege, legalább az anyagköltség. Utóbbit mi alapján lehet számolni / figyelembe venni esetükben?
Szükséges-e figyelembe venni (és hogyan), hogy a 2013-ban kiadott használatba vételi engedély a 2001-ben már meglévő épületrészre is vonatkozik? (A örökléskor megállapított értékben annak értéke is szerepel, bár megnevezésre nem került az építmény, mivel nem volt bejegyezve a földhivatalnál.)
Számít-e az, hogy a teljes építmény földhivatali bejegyeztetését már az új tulajdonos végezte idén?
Előre is köszönöm segítségét, tisztelettel,
Zimányi Erika

Tisztelet Sági Úr ! Az lenne a kérdésem , hogy a bérbe adott ingatlanomban
bojler csere vált szükségessé , ez elszámolható-e költségként? Köszönettel várom válaszát :Gortváné

Tisztelt Sági Úr!

legyen szíves segíteni, úgy tudom a lakáskiadásból szerzett jövedelem évi 1millió ft alatti összegnél 16 % adóköteles. a kérdéseim:
-ha nekem fizetik a bérlők a rezsit (minden az én nevemen marad) az beleszámít-e az 1 millió forintba?
-az ebből szerzett jövedelem összeadódik-e a munkával megkeresett jövedelmemhez és összevonják, majd ezután kell adóznom, vagy ez egy teljesen külön téma?
-tapasztalatai szerint az egyszerű 10%-os költséglevonásos módszer megfelelő-e, vagy a tételes költségelszámolást válasszam?
-az átvételi elismervények elegendőek-e vagy hogyan kell a bevételeket-kiadásokat bizonyítanom.
-pl 60ezer ft lakbér jön be/hó, 28.ezer rezsi jön be és megy ki kb havonta, hogyan és mennyit kell fizetnem? úgy tudom negyedévi adóelőleg fizetés is van.
Nagyon köszönöm!
Tisztelettel

Tisztelt Adótanácsadó!
Csepelen szeretnék kiadni egy lakást albérletre. Szeretném megkérdezni, hogy a rezsi után is kell 16%-os adót fizetni? Ha igen akkor miért? A rezsiből semmilyen bevételem nincs, azt a közműszolgáltatónak fizetik be. Miért kell utána adózni?

Köszönöm a választ!

Tisztelt Dr. Sági István Úr!

Weboldalt üzemelek, amin keresztül reklámbevételen keresztül szeretnék jövedelemhez jutni úgy, hogy végeket keresek meg, illetve azok keresnek meg engem.
Érdeklődnék, hogy a NAV-ban mit kell tennem, hogyan tudok kiállítani számlát magánszemélyként, hiszen nem cégként dolgozom.

tisztelt cím.
szeretnék kérdéssel fordulni önökhöz. kaptam egy munkalehetőséget egy ausztriai cégnél mint garázsmester. szabályosan be jelentenének de nem vagyok tisztában a lehetőségeimmel. én szolgálati járandóságot kapok itthon mivel katona voltam és korkedvezményes nyugdíjas lettem. ezáltal nekem van egy munkabér limitem amit nem léphetek át mert akkor megszűnik a nyugdíjam. a kérdésem az volna, hogy hogy ha kint dolgozom és ott kint adózom is akkor ez hogy viszonyul itthon az apeh-nél. bele számít nekem az itthoni adózásba vagy mivel más államban adózom az csak oda tartozik?
kérem segítsenek válaszukkal, köszönöm előre is.
tisztelettel:
Roland

Tisztelt Dr. Sági István!

A tegnapi levelezésünkre visszahivatkozva, kérdésem a következő, a 2015. évben kiállított súlyos fogyatékossági igazolás alapján az adóbevallásban a kedvezményt hány évre vonatkozóan érvényesíthetem?
2014. évre és visszamenőlegesen 2009. évig önrevízió benyújtásával?

Válaszát előre is megköszönve,

Üdvözlettel:

Katka

Tisztelt Dr. Sági István!
2015. február 9-én beadtam az adóbevallásomat elektronikusan. Hibaüzenetet nem kaptam. Egészségpénztári számlára várnék visszatérítést, ami a mai napig nem érkezett meg. Ma a NAV-nál azt mondták, a 30 napos határidő március 1-től érvényes. Ez valóban így van?

Az Ebev rendszerben megnéztem az adataimat és láttam, hogy van még 2013-ról 171 Ft tartozásom. Erről semmilyen értesítést nem kaptam. Azt olvastam valahol, hogy a NAV csak 1000 Ft feletti tartozásnál értesíti az adózót, ugyanakkor azt is olvastam, hogy a 100 Ft alatti tartozásokat nem kell befizetni. Létezhet, hogy emiatt a 171 Ft miatt nem utalták még a pénzemet? Nem világos, hogy nekem ezt akkor most meg kell fizetnem vagy nem?

Köszönettel, Nóra

Tisztelt Dr. Sági István!

2015. március 18-án kaptam szakorvosi igazolást arról, hogy laktóz érzékeny vagyok. Az állapot 2015-től kezdődően végleges. A betegségem genetikai teszt elvégzésével került megállapításra. Laktóz intoleranciám több évtizede fennáll.
Visszamenőlegesen igazolni a laktóz érzékenységemet nem tudom. Tüneti problémáimat más irányú vizsgálattal nézték, melyekről a leleteim megvannak.
Kérdésem az lenne, hogy a kiadott igazolás alapján a 2014. évi adóbevallásomban, illetve visszamenőlegesen 5 évre érvényesíthetem-e a súlyos fogyatékosság miatt járó adókedvezményt.

Válaszát megköszönve,

Tisztelettel:
Katka

Tisztelt Dr. Sági István!

Köszönöm gyors válaszát!

Sajnos a házi orvosom azt mondta, hogy nem ad ki korábbi dátummal adóigazolást arról, hogy a laktóz érzékenységem már korábban is fennállt.
Szerintem a betegség fennállásáról sem ad ki igazolást. 🙂

Ebben az esetben mit tehetek?

Segítségét előre is megköszönve,

Üdvözlettel:

Katka

Tisztelt Dr. Sági István!

Köszönöm gyors válaszát!

Sajnos a szakorvos nem ad ki visszamenőlegesen orvosi igazolást, mivel most jártam első alkalommal nála. Szerinte attól függetlenül, hogy genetikailag bennem a betegség az nem jelenti azt, hogy 46 éves korom előtt is volt ilyen problémám. 🙂

Sajnos az orvosi igazolás beszerzését a betegség fennállásáról a fentiek miatt lehetetlen feladatnak tartom.

Ezek ismeretében Ön szerint merjem érvényesíteni az adókedvezményt?

Köszönöm segítségét,

Üdvözlettel:
Katka

                                businessandlawkft